Nu te împiedica de mine, te implor! de Georgiana Vâju-Fragment

Revista Rânduri cu dichis by Literatură pe tocuri Nr.3 Ianuarie 2017

Nu te împiedica de mine, te implor!, de Georgiana Vâju-Fragment

Autor Georgiana Vâjuvaju

   Capitolul 20

   Ca de fiecare dată când mă aflam în cabinetul lui, Iv intra abrupt în subiect, iar eu trebuia să fiu foarte atentă să nu alunec și să nu cad.

— Cum ştii care este omul potrivit pentru tine?

— Ştiu doctore. Toți ştim. Știi care-i omul potrivit şi totuși, dacă el vrea, îl lași să plece. Îl laşi să plece din dragoste, din prea multă dragoste, și pentru că momentul nu a fost al vostru. Ori a trecut fără să te marcheze, ori, pur și simplu, nu s-a petrecut. Și știi că altul la fel nu vei mai găsi.

   Îl păstrezi în suflet ca pe ceva sfânt şi ireal. Şi nimeni, niciodată, nu va putea să rupă vraja ta cu acel om. Paradoxul este că, deşi ştii că omul acela ți se potrivește perfect, ca şi când golul ar fi fost creat special pentru el, tu tot cauți, cauți să găsești în altul acelaşi lucru, mereu şi mereu. Şi mai este ceva, doctore. De multe ori ratăm momente, oameni şi oportunități, din teama de a nu fi penibili. Teama asta de penibil ne distruge ca o boală. Imaginează-ți teama asta ca pe un cancer urât, care tot sapă în tine mărunt, mărunt, până când tot ce era frumos în tine devine de nerecunoscut.

   Eu aș alege să fiu considerată penibilă, decât să-și înfigă teama asta colții în sufletul meu.

— Te consideri penibilă?

— Acum nu mă mai consider deloc aşa. Însă am avut o perioadă când îmi cântăream fiecare gest şi fiecare cuvânt din cauza asta. Îmi reprimam vorbe, sentimente, chiar și lacrimi.Acum sunt cât pot de firească şi de naturală, şi încerc să fac exact ceea ce-mi doresc, fără teamă de gura lumii. Şi dacă se mai întâmplă să mă cenzurez câte o dată e doar pentru că ştiu că acel lucru îmi va face rău. Dar doar sub aspectul suferinței interioare, fără teamă de lume, imagine sau penibil.

— Înțeleg. Cum este relația ta cu oamenii în prezent?

— Care oameni?

— Cu cei din jurul tău, apropiații, cunoştințele…

— Nu este o relație prea bună. Nu socializez cu foarte multă lume, deşi las impresia că aş trăncăni neîntrerupt cu oricine îmi iese în cale. Empatizez cu foarte puțini oameni, iar cu cei cu care nu mi se întâmplă asta abia dacă deschid gura. De fapt, la capitolul ăsta ai avut dreptate, doctore, sunt o introvertită.

— Aşa ai fost de când te ştii în relația cu cei din jur?

— Nu, am fost deschisă cândva, m-am împietrit pe parcurs.

— De ce?

— Pentru că oamenii mi s-au părut, în marea lor majoritate, răi. Pentru că, o vreme, am încercat să văd doar frumosul şi bunătatea din oameni. Apoi am încetat. Impresiile mele s-au transformat. Şi atunci am tras două concluzii.

— Care?

— Că nu trebuie să caut să văd bunătatea şi frumosul din nimeni, trebuie să le simt. Că trebuie să analizez mai puțin vorbele şi mai mult faptele. Frumosul şi bunătatea nu stau doar în cuvinte împachetate cu pampon roz. Frumosul și bunătatea se simt.

— Ce este un om bun în opinia ta?

— Habar nu am. Un om bun e un om bun şi atât. Un om poate fi bun pentru mine şi rău pentru altul, în funcție de contexte şi stări sufletești. Dar în opinia ta doctore, cum este un om bun?

— Un om bun e un tot. Dăruieşte, primeşte, zâmbeşte, acceptă, renunță, trăieşte. Cam asta este.

— Oare, doctore, așa să fie? Eu nu prea cred că este atât de simplu.

— Dar cum crezi că este?

— Ia să vedem…

………….

Cartea Nu te împiedica de mine, te implor! de Georgiana Vâju poate fi comandată de pe site-ul Editura Quantum Publishersnu-te-impiedica-de-mine-te-implor

One thought on “Nu te împiedica de mine, te implor! de Georgiana Vâju-Fragment

Leave a Reply

