Farmecul copilăriei

Farmecul copilăriei

     M-am născut în vremea comunismului, atunci când lumea stătea la coadă pentru orice, dar nu simţea grija zilei de mâine. O parte dintre voi, probabil aţi fost nemulţumiţi, aţi protestat şi v-aţi dorit să fiţi liberi, eu însă eram suficient de mititică cât să nu-mi pese de aceste lucruri. Ştiam că nu-mi lipsea absolut nimic, întotdeauna aveam ce-mi doream, moşul niciodată nu întârzia, iar iepuraşul mereu îmi aducea hăinuţe noi.

      Astăzi mă bucur de spiritul democraţiei şi mă revolt în sufletul meu când văd câţi oameni nu mai ştiu să zâmbească. În jurul meu sunt copii care visează la Mimi-Căţeluşa Plimbăreaţă şi la păpuşile de la Noriel, au descoperit telefonul/tableta/laptopul, preferă jocurile online şi fac mofturi când părinţii nu le dă marea cu sarea la comandă. 

     Dacă aş compara copilăria lor cu a mea, atunci sigur una din ele ar fi lipsită de farmec, însă chiar şi aşa nu aş da amintirile mele şi gustul memorabil al …. îngheţatei Polar, al gumei Turbo pline de surprize, al mirosului de pâine proaspăt scos din vatră … pe oportunităţile generaţiei de azi.

    Nimic nu se compară cu vacanţa la bunici, atunci când alergam toată ziua pe uliţele satului şi mă jucam cu alţi copii împuşcata sau elastecul până cădeam lată seara. Ne udam cu apă pentru a aduce ploaia, băteam mingea cu băieţii şi profitam de fiecare oportunitate pentru a ne crea rochii cochete din iarbă. Râdeam când ne jucam cu păpuşile în aer liber, citeam poveşti nemuritoare şi ne enervam când ne chemau părinţii să mai ajungem pe acasă. Ne murdăream de praf de la atâtea nebunii şi da, mâncam şi fructe nespălate direct din pom, dar eram mereu roşii în obraji de la atâta agitaţie şi rar se întâmpla să ne îmbolnăvim. Improvizam jocuri şi nu ezitam să profităm de fiecare moment de libertate. Aşteptam cu nerăbdare desenele animate de sărbători, mergeam cu colindatul şi ne distram cel mai bine la zilele de naştere sărbătorite spontan, fără plan şi fără cadouri. Eram copii normali, ne adaptam la ce aveam şi profitam de oportunitate.

    Astăzi am un singur regret, nici măcar îngheţata Polar nu mai are gustul de odinioară. 🙂

  Dacă şi voi aveţi amintiri care vă stârnesc instant zâmbetul pe buze, tot ce rămâne este să le împărtăşiţi, să ne bucurăm împreună de farmecul copilăriei noastre. 

Autor Anonim

3 thoughts on “Farmecul copilăriei

  1. Stiu cum e! N-am trait pe vremea lui Ceausescu, insa copilaria mea, din anii ’90, pare mult mai savuroasa decat cea a pustilor de acum. Mi-e dor intr-un fel de vremurile alea si cred ca ar fi fost interesant sa le traiesc ca adult.

    Liked by 2 people

  2. Cunosc sentimentul. Am copilarit in comunism si imi aduc aduc de aceea perioada cu nostalgie. Asteptam cu nerabdare vacantele la bunici unde ieseam pe ulita si ne jucam, chiuiam . Nici de mancare nu imi ardea 😉 . Imi facea bunica mamaliga si o faceam bilute cu branza pe care le mancambpe ulita cu copiii.
    Din acest punct de vedere era mai bine dar in rest nu. Asa gandesc acum 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

