Interviu imaginar cu o adevărată Lady: Diana–Princess of Wales

Revista Rânduri cu dichis by Literatură pe tocuri Nr.2 Decembrie 2016

Interviu imaginar cu o adevărată Lady: Diana–Princess of Wales

Autor Veronica Budea

Prima soție a lui Charles, Prinț de Wales (moștenitorul tronului Regatului Unit), nume înainte de căsătorie Diana Frances Spencer (născută 1iulie 1961 – 31 august 1997 decedată)

Întotdeauna am apreciat femeile puternice, sensibile, elegante, dar modeste.

eleganta

În memoria Reginei Inimilor

  1.Cine e persoana pe care ai iubit-o cel mai mult în copilărie și cum a fost copilăria Prințesei poporului?

   Copilăria mea a fost întunecată, nu am fost o familie normală, surorile mele Sarah și Jane nu mă acceptau prea mult în prezența lor, părinții mei se certau des, ca apoi să divorțeze. Singura persoană de care am fost foarte atașată a fost fratele meu Charles.Iubeam animalele și copiii, adoram să-mi îmbrac frățiorul ca pe o păpușă. Am învățat să accept diferența dintre viața în societate, păstrarea aparențelor și realitatea crudă. Am fost nevoită să-mi ascund sentimentele. M-a durut răceala părinților mei și am crescut fără îndrumare, gândeam cu sufletul, câteodată nerespectând regulile de bun simț cerute unei moștenitoare de titlu nobiliar.M-am născut cu iubire de dăruit, micuțul Charles și motanul meu Marmelade erau cei care acceptau iubirea mea necondiționată.

    2.Te-ai simțit vreodată singură și neajutorată?

   Am fost nevoită să mă mut la Londra de tânără, nu aveam o calificare, am fost menajeră, am îngrijit copiii familiilor din înalta societate, am lucrat la grădiniță. Adoram copiii, simțeam că alături de ei trăiesc copilăria care mie mi-a lipsit. Le ofeream afecțiunea care mie mi-a fost refuzată, acest lucru îmi oferea satisfacții, m-am simțit singură până am învățat ce e veselia alături de prietene, m-am simțit singură în copilărie, în momentele când aș fi avut nevoie de mama, care a plecat după divorț, am rămas doar cu îndrumarea stângace a unui singur părinte.

lady-3

   3.Cum sunt copiii unei Prințese?

   Mi-am dorit să mă căsătoresc cu Charles, era visul multor tinere, visam la un iubit romantic, frumos, perfect, visam la prințul din basme călare pe un cal alb, deși sunt speriată și acum de cai din ziua accidentului pe care l-am avut în copilărie. Mi-am dorit să fim fericiți. Fericirea mea a venit odată cu copiii mei William și Harry. Aveam 21 de ani când s-a născut William, eticheta prevedea o doică pentru copil, m-am opus cu toată ființa mea, îmi doream să-l alăptez, să-i fiu mamă, să-i ofer iubirea de care eu nu am avut parte. Charles nu mă înțelegea, nici nu avea cum, prevederile protocolului Curții Regale erau câte o jumătate de oră de două ori pe zi. Am fost nevoită să accept ajutorul unei guvernante, dar am rămas mamă pentru copiii mei, petreceam timp împreună, le ofeream afecțiune. Am fost chiar geloasă pe guvernanta Baba pentru că ajunsese mai apropiată de copiii mei decât mine, am renunțat la serviciile ei.

   Adoram momentele petrecute împreună, le citeam, mă jucam cu ei, îi duceam la școală și la concursurile sportive. Îmi plăcea să-mi văd copiii fericiți și ei erau fericirea mea. Eram în stare să mă lupt cu Charles și cu toată Curtea Regală pentru deciziile corecte asupra copiilor.

lady-di

      4.Cum e la Curtea Regală?

    Rece. Multă lume pregătită pentru a servi nevoilor fizice și intelectuale:servitori, guvernante, majordomi, secretari. Doar că rigiditatea și severitatea familiei regale nu era pe placul meu, mă simțeam ca într-un rol, iar eu eram o actriță amatoare, nestăpânită, curioasă, plină de energie și de viață. Uram să fiu o marionetă în circul regal.lady-di-2

   5.Cum a fost căsnicia cu Prințul?

  La început a fost frumos, nu perfect, îl iubeam, îmi doream să meargă această căsnicie, știam că are o amantă căsătorită, speram să renunțe la Camilla Parker Bowles. Nu eram străină de relația lor, dar și răbdarea mea avea o limită, după accidentul de pe terenul de polo a prințului când și-a rupt piciorul, Camilla l-a îngrijit toată vara, doamna a preluat rolul de gazdă, se plimba prin grădină, organiza petreceri, făcea plajă. Nici măcar nu încercau să fie discreți. La  început îmi doream să-l fac gelos, eram văzută în compania unor bărbați, eram o Lady și nu am intenționat niciodată să întinez poziția pe care o aveam. Doream afecțiune, aveam parte doar de trădări. Până și James Hewitt a povestit unele lucruri într-o carte, unele lucruri adevărate, dar cele mai multe minciuni, am fost distrusă pentru că aveam încredere în el. Mă durea impactul asupra copiilor mei, pe care-i iubeam mai presus de statutul regal.lady-4

   6.Care e secretul eleganței tale My Lady? Ești cunoscută ca cea mai bine îmbrăcată femeie din Anglia!

   Naturalețea mea e princiară, aparatele de fotografiat mă iubeau, fie pentru a imortaliza o operă de caritate, fie pentru a isca un scandal. Mi-am dorit să fiu frumoasă pentru Prințul meu, pentru Casa Regală, am făcut o pasiune pentru modă, am cunoscut cei mai buni creatori, machiori, coafori. Am avut creatori pe Anna Harvey, Bruce Oldfield, Victor Edelstein, Caterine Valker, deși am purtat și Chanel, Versace, Mondi. Eram elegantă, dar îmi lipsea aerul aristocrat, adoram să fiu o femeie normală, să port blugi și pulovere de câte ori mergeam la școală cu copiii sau la cumpărături. Eleganța se naște din atitudine și afecțiune, din modestie și blândețe.

di-1

    7.Cum e de fapt Prințesa Diana, regina inimilor?

   O Lady modestă, Diana of Love, adevărata eu e aceea femeie care luptă pentru cei năpăstuiți. Am avut multe proiecte caritabile, unele ca reprezentant al Casei Regale, altele balsam al sufletului meu. Proiectul meu de suflet a fost lupta pentru îngrijirea bolnavilor de SIDA, șocând Anglia și întreg Palatul Buckingham. Considerată o boală contagioasă era un pericol pentru copiii mei și  un șoc pentru familia regală. Iubeam îmbrățișările bolnavilor, iubeam iubirea lor și puterea lor neputincioasă, simțeam că iubirea mea pentru cei care luptă cu SIDA, lepra, drogurile, e un medicament pentru suflet. Puterea lor mă făcea fericită și împlinită. Unde Charles atingea cu îndatorire eu atingeam cu compasiune și speranță. Eram umană și eram solidară cu cei loviți de soartă.

sper

8.Ai vrut să divorțezi?

  Niciodată. Am suferit pentru divorțul părinților mei, nu voiam să sufere și copiii mei, să fie afectați de o situație neplăcută. Regina Elisabeta dorea un divorț rapid și punea presiuni asupra mea, am încercat să găsim soluții, nu am putut păstra titlul de Alteță Regală. Am luptat pentru căsnicia mea, am încercat să discut cu Prințul care comunica doar prin avocați, într-un final ne-am întâlnit, atunci am înțeles că această căsnicie s-a terminat.

„Te-am iubit și te voi iubi mereu, deoarece ești tatăl copiilor mei”

   9.Ai cunoscut fericirea și ai trăit iubirea My Lady?

    Am învățat să fiu liberă, liniștită și iubită.

    Am fost iubită de popor, pe care la rândul meu l-am adorat, mi-au oferit strălucirea unei Prințese, „m-au numit Diana of Love” și m-au făcut fericită. Am fost ceea ce am simțit și am simțit ceea ce am fost.

„ Adio, trandafir al Angliei !”

lady-di-1

surse foto: Pinterest.com

5 thoughts on “Interviu imaginar cu o adevărată Lady: Diana–Princess of Wales

Leave a Reply

