Te suport de prea mulţi ani, dar ce rost mai au regretele.

Revista Rânduri cu dichis by Literatură pe tocuri Nr.1 Noiembrie 2016

Te suport de prea mulţi ani, dar ce rost mai au regretele.

Autor: Anonim

   A trecut prea mult timp. Ne-am căsătorit de tineri fără să ştim că acceptarea ne va aduce aici, tot împreună, aproape o viaţă de om. Am ales să ascult de părinţi şi să mă căsătoresc cu tine. Atunci mi s-a părut corect, nu ştiam că vor doar să scape de mine, acum îmi pare rău că nu am ripostat-era dreptul meu. Nu eram nici chioară şi nici şchioapă, aveam un loc de muncă, puteam să aleg pe oricine, însă destinul m-a făcut ca dintre toţi nebunii să ajung tocmai la tine. Nu ştiam de ce apropiaţii îmi şopteau numai ciudăţenii. Mai târziu am înţeles: erai viciat, mereu pe val între băutură şi femei. Eu eram doar umplutura, menajera şi mama viitorilor tăi copii.

   Astăzi mă simt obosită, îmbătrânită, ştiu că este prea târziu pentru fericirea mea, dar mă lupt, aşa cum am făcut până acum pentru micile bucurii de zi cu zi: nepoţii. Singurul lucru bun din acest lung chin sunt ei, altfel aş fi fost moartă, nu doar psihic, ci şi fizic. De multe ori am decăzut, am vrut să uit, să scap de scandaluri, neînţelegeri, bătăi,  însă de fiecare dată privirile lor nevinovate m-au făcut să mă ridic şi să merg mai departe. Am vrut să renunţ la viaţă, la ei, dar n-am reuşit să închei procedeul, am fost laşă…. numai pentru ei, pentru zâmbetul lor. Ştiam că n-au nicio vină că noi suntem defecţi şi ne detestăm fiecare clipă.

   Mă uit la tine acum şi nu înţeleg de ce te-ai lăsat manipulat de maică-ta. De ce ai fost prost? Credeam că bărbaţii au un gram de curaj în ei, însă mai bine răspund tot eu: ţi-a fost comod să iei totul de-a gata, aşa cum ai procedat mereu. Cu ce am greşit de am ajuns aici?

   Dacă aş mai avea o şansă, probabil aş alege acelaşi drum. N-aş putea să renunţ la copii, însă pe parcurs aş renunţa să te mai suport. Aş duce până la capăt decizia de a te părăsi şi aş face tot posibilul ca cei mici să nu rămână cu tine nici măcar o zi. N-ai ştiut să le arăţi cum este dragostea paternă, n-ai ştiut să le apreciezi realizările profesionale. Întotdeauna te-ai comportat ca un străin, fără să preţuieşti valorile din jurul tău. Credeai că plăcerile pasagere te vor împlini. Acum toţi prietenii tăi de pahar te-au lăsat. Unde sunt amantele pe care le şifonai prin colţuri la locul de muncă? S-au dus, acum sunt nişte epave, la fel ca tine.

   Dacă aş mai avea o şansă, ţi-aş întoarce palmele pe care mi le-ai dat de fiecare dată când veneai acasă înfuriat, sătul să mă suporţi, de parcă eu aş fi fost de vină că ai fost prost să mă accepţi.

   Dacă aş mai avea o şansă, aş lupta pentru drepturile mele. Părinţii mei au ştiut să mă exploateze la maxim, iar când s-a ivit ocazia m-au forţat să mă căsătoresc cu primul sosit la poarta lor. Acum ştiu, nu se gândeau la mine, se gândeau doar că ceea ce aveau acolo era al meu, cumpărat cu banii câştigaţi cu multă trudă. Oare cu ce le-am greşit de s-au comportat aşa?

   Prea multe incertitudini, destine distruse şi o mare de lacrimi. Printre ele, suntem noi, cei care am ales să acceptăm. Dacă unul dintre noi ar fi spus nu, atunci eu n-aş mai fi avut aceiaşi copii, aceleaşi zâmbete. Ştiu că au suferit alături de mine, dar nu am putut să las unul din ei în urmă, n-am putut să aleg, nu m-a lăsat sufletul. Îi iubesc pe toţi şi îmi doresc ca ei să nu aibă aceeaşi soartă ca şi noi.

   Astăzi sunt fericită pentru ei, au descoperit ce înseamnă să te îndrăgosteşti, să iubeşti. Au învăţat să uite ce înseamnă o căsnicie nefericită, au uitat o parte din trecut, iar acestea sunt cele mai mari bucurii.

   Prin ochii lor, trăiesc şi eu. Sper că m-au iertat pentru tot ce le-am greşit de-a lungul timpului.

regrete

3 thoughts on “Te suport de prea mulţi ani, dar ce rost mai au regretele.

Leave a Reply

