Marat, Iubirea are spini de Nataşa Alina Culea

Marat, Iubirea are spini, de Nataşa Alina Culea

Autor Nicoleta Zetoca

Editura: ePUBLISHERES

Pagini:247

    Nataşa Alina Culea s-a născut în 1980 în Tulcea. Autoarea provine dintr-o familie mixtă de ucrainieni şi polonezi emigraţi pe malurile Dunării. A început să scrie încă din şcoală, remarcându-se prin premii pentru poezie şi olimpiade la literatură română. În 2010 s-a mutat în Sofia, de unde a scris romanele: Nataşa,bărbaţii şi psihanalistul, Marat, Lupii trecutului. Sofia şi Nopţi la Monaco. Stilul ei de scriere este unul atrăgător, contemporan, abordând cu uşurinţă subiecte precum: relaţiile dintre bărbaţi şi femei, psihologia relaţiilor şi iubirea ca axa imuabilă a vieţii. ,,Închideţi ochii şi imaginaţi-vă pentru o clipă un univers copleşitor pentru el însuşi, care a zămislit în vastitate, o intenţie numită iubire; intenţia a devenit potenţial şi a luat forma unei sfere plutind lin în spaţiu, înaintea timpului. Iubirea nu avea nevoie de nimic, nici de confirmare şi nici de recunoaştere, existenţa ei desăvârşită îi era de ajuns. Şi apoi a fost timpul, şi a existat clipă, iar iubirea a zărit cu ochii inimii o planetă, în care intenţiile se materializau, trăind experienţa a ceea ce sunt. Şi pentru că există timpul, iubirea a pândit clipă în care ar putea pătrunde în planetă albastră pentru a trăi experienţă a ceea ce este. Bulbul de iubire,într-o mişcare de zvârcolire,s-a născut pe Pământ în picioarele goale,trăind incompletă,divizată,povestea iubirii în lipsa acesteia,aşteptând o altă clipă divină în care se va reuni în desăvârşirea ei.”

   Aceste cuvinte de la începutul cărţii mi s-au părut foarte revelatoare, pe parcurs, când am citit povestea oarecum tragică a Alinei. Povestea începe în anul 2000, atunci când tânăra de 22 de ani,frumoasă, blondă, subţirică, va pleca trimisă de iubitul sau Denis în Beijing.  Acesta avea câteva afaceri moştenite de la părinţi, iar achiziţionarea de marfă din China era necesară. Astfel începe călătoria într-o ţară fascinantă,descrisă prin ochii tinerei.Totul este nou pentru ea, totul la început, iar călătoria alături de Luana, o altă tânăra care merge după marfă, îi se va părea feerică. Timpul alocat Chinei este de 7 zile, timp în care un program foarte aglomerat şi solicitant nu le va permite să viziteze oraşul aşa cum ar fi dorit ele. Singura concesie o fac în privinţa mâncării, aşa că (pentru siguranţa de a şti ce mănâncă), vor lua masa la un restaurant rusesc.

   Luana se întâlneşte cu un prieten Hamid, iar alături de acesta se găseşte unchiul său-MARAT. La început atracţia nu a existat din partea Alinei , dar în faţă frumuseţi lui, nu aveai cuvinte:

,,Nu mă interesa Marat, deşi eram uimită să văd un bărbat atât de frumos, care părea desprins dintr-un vis senzual de copila ce-şi descoperea propriul erotism. Chipul lui Marat armonizează cele mai rafinate trăsături pe care le-aş fi putut creiona în căutarea perfecţiunii. Ochii lui sunt întunecaţi şi tainici, mărginiţi de gene dese; iar atunci când îşi ridică privirea, nu ţinteşte ceva anume, parcă ar cuprinde nonşalant în ea, o lume nevăzută. Marat are buze pline, conturate graţios, ca o complectare desăvârşită a unei opere de artă. Ceva mai mult însă îl distinge de restul bărbaţilor consideraţi atrăgători;este expresia lui gânditoare, mereu preocupată de ceva ce era destul de interesant încât el să pară total absent din conversaţia noastră.”

   Marat ştia doar rusă, Alina ştia doar română şi franceză,total nefolositoare în acest caz.Deşi nu prea vrea să recunoască, Alina se simte atrasă de Marat, dar gândul la Denis o lasă distantă. Când Luana o va ruga în una dintre seri să îl invite pe Marat la dans,(asta pentru a discuta ea în tihna cu nepotul) iar melodia ,,Milion alyh roz’ ‘îi va face pe cei doi să se piardă într-o lume a lor…

,,Apropierea de Marat îmi era de nesuportat, la fel şi gândul că peste câteva zile nu îl voi mai vedea.În sufletul meu încolţise mugurii unui secret amar şi mut cu care voi învaţă să trăiesc.Toate simţurile mele se învârteau concentric în jurul lui Marat ca într-un delir,îi auzeam inima bătând ca şi cum ar fi a mea, îi simţeam căldura corpului ce-mi mistuia rezistenţa; parfumul lui mă desfată voluptos, alertându-mi instinctele latente. Mi-am ridicat privirea şi frumuseţea lui m-a strivit, aruncându-mă într-o neputinţă fără margini…Nu e real, încercăm să-mi spun zadarnic, nimeni nu poate fi atât de angelic, atâta frumuseţe poate fi doar opera unui demon viclean…Nu mai există nimic altceva în afară lui Marat, ce mă privea cu ochii în flăcări.”

   Întrebarea Alinei este:

,,-Dacă mă îndrăgostesc de Marat, înseamnă că nu îl iubesc pe Denis? Oare poţi iubi doi bărbaţi în acelaşi timp? Apropierea de Marat este diferită de interacţiunea cu Denis; încă de la început, Denis mi-a inspirat linişte şi siguranţă, pe când Marat e pentru mine sfârşitul liniştii; pentru prima dată ardea în mine văpaia pasiunii,transformându-mi în cenuşă trecutul senin.”

   Deşi între cei doi izbunesc flăcările dragostei, Alina nu va avea parte decât de un buchet de trandafiri, iar ca amintire-un singur trandafir păstrat între filele unei cărţi.Vina ei o va face să renunţe la dragostea lui Marat, şi să se întoarcă la liniştitul Denis. De aici încolo asistăm la transformarea Alinei. Deşi îşi va vedea în continuare de relaţia ei, de viaţa ei,de pasiunea ei, fotografia, flacăra vieţii parcă se stinge încet-încet în trupul chinuit de iubirea pentru un bărbat parcă din altă lume… Deşi se va despărţi de Denis, deşi va continuă să călătorească ca şi fotograf prin numeroase ţării, ea va rămâne aceeaşi Alina, tristă plină de regrete.

   Prietenă sa Alessia,stewardesa, îi va fi aproape în anii lungi care îi va petrece plângând după dragostea ei.Se va întoarce în Beijing, în speranţa reîntâlnirii, va organiza o expoziţie de fotografii la Moscova, Alessia fiind mereu aproape. Marat, bărbatul misterios şi frumos ca un demon, se transformă într-o obsesie seducătoare, iar Alina ajunge la marginea prăpastiei, pe care o îmbrăţişează ca pe o ultima speranţă.

   Ce se va întâmpla în cei peste zece ani de chin, dor, aşteptare, căutare pentru Alina, rămâne să aflaţi, citind această poveste incredibilă, care te va captiva prin inocenţa trăirilor conturate puternic şi senzualitatea descrierilor erotice ale unei tinere fotografe care va vrea să schimbe lumea.

converted PNM file
converted PNM file

Autor Nicoleta Zetoca

7 thoughts on “Marat, Iubirea are spini de Nataşa Alina Culea

  1. Din pacate nu am reusit sa imi iau cartea pana acum. Pe celelate le am dintre care una este citita “Natasa, barbatii si psihanalistul” .
    “Marat” o am pe lista si sper sa o iau in curand. Imi place stilul Natasei 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

