Dragă adult-scrisoare de la Moş Crăciun

Dragă adult-scrisoare de la Moş Crăciun

Revista Rânduri cu dichis by Literatură pe tocuri Nr.2 Decembrie 2016

    Știu… ți-e imposibil să crezi că ai putea primi o scrisoare de la mine. Și totuși… acum citești. Ți-e greu să crezi că scrisoarea e de la mine și asta pentru că tu ai uitat cine sunt eu și câtă magie pot răspândi pe acolo pe unde trec.

   Îți amintești? Prima noastră întâlnire s-a lăsat cu lacrimi de spaimă din partea ta. Nu știu dacă te-a speriat barba mea mare și albă sau poate că râsul meu a fost prea tare pentru urechiușile tale mici. Mai apoi, anii au trecut, iar tu mă așteptai cu nasul lipit de geam. Îmi lăsam renii în spatele casei tale, intram, iar tu îmi recitai o poezie și mă trăgeai de barbă ca să vezi dacă e adevărată. Credeai în mine… credeai atât de mult, încât am fost ferm convins că vei păstra în inimă această convingere toată viața. Timpul a trecut. Ai început să-ți schimbi ideile. Prima clipă în care te-ai îndoit de mine a echivalat cu un secol de suferință pentru mine. M-a durut fiecare gând al tău… apoi fiecare cuvânt prin care mă îndepărtai de tine. Nu a fost o etapă trecătoare… ba mai mult… ai devenit adult și ai început să le spui și celorlalți că eu nu exist, că sunt doar un mit.

   Știi… eu te mai privesc și acum, chiar dacă tu nu mai crezi în mine. Sunt lângă tine atunci când te înghesui printre rafturile supermarketurilor, când ajungi acasă obosit și te întrebi ce sens are goana aceasta și agitația sărbătorilor de Crăciun. Cumperi, cumperi, cumperi… de multe ori fără să ai nevoie cu adevărat de acele obiecte… obosești, ești epuizat fizic și psihic. Nu te-am mai văzut râzând de foarte mulți ani. E adevărat, ai mereu un zâmbet neutru afișat, dar nu mai știi să râzi din toată inima… și, de ce ai face-o?! Ești fericit? Ești omul care trăiește în plin progres tehnologic. Ai tot ce îți trebuie din punct de vedere material… și atunci? De ce nu ești fericit? Unde ți-e zâmbetul? De ce alergi mereu și de ce nu mai ai timp pentru tine?

   Te văd serile când te așezi în pat și verși lacrimi amintindu-ți de vremurile trecute. Îți citesc regretele în inimă și sufăr pentru tine, chiar dacă tu nu mai crezi în mine.

   Oprește-te, adultule cu responsabilități! Amintește-ți că unica ta sarcină adevărată este aceea de a trăi! Trăiește! Iubește-te și nu te mai sacrifica pentru nimeni și pentru nimic! Fii liber așa cum erai când erai copil și credeai în mine! Plimbă-te prin pădure, vorbește cu copacii! Înainte îți făcea mare plăcere să vorbești cu păsările, cu pisicile, cu cățeii, să admiri frumusețea și culoarea florilor. Aveai o strălucire în ochi. Unde-ți este acum acea strălucire?

Zâmbește… și cine știe, dragul meu adult, poate că într-o bună zi, îți vei aminti de moșul cu barba albă și lungă, de cadourile pe care ți le făcea în Ajun.

   Știi… păstrez și acum scrisorile de la tine și uneori le recitesc. Întotdeauna ți-am îndeplinit dorințele… acum aș face la fel. Nu trebuie decât să lași sufletul să se deschidă și să vezi lumea așa cum o vedeai când erai copil… pentru că, dragă adultule, pentru mine tu încă mai ești un copil… unul puțin dezorientat și foarte grăbit, care pare să-și fi pierdut pofta de viață… dar, în esență, ești tot un suflet de copil.

   Nu te mai rețin, știu că timpul tău de adult e comprimat în clipe atent gestionate. Vreau doar să-ți doresc un Crăciun plin de iubire… în care stropii de magie să te transforme din nou în copil!

Te îmbrățișez, adultule copil!

Cu drag, Moș Crăciunsanta-claus

One thought on “Dragă adult-scrisoare de la Moş Crăciun

Leave a Reply

