„Povestea Secretă a Cezarei” de Rodica Pușcașu

„Povestea Secretă a Cezarei”, de Rodica Pușcașu

    Întotdeauna am fost fascinată de poveștile oamenilor care mă înconjoară. Fie că sunt povești de iubire, despre moarte sau despre împlinirea idealurilor, întotdeauna ceea ce ascult se transformă într-o lecție de viață pe care simt nevoia să o aștern pe hârtie. Așa s-a întâmplat și în cazul cărții „Povestea Secretă a Cezarei”.

   Prima povestire, „Mihail” este o lecție despre iubire și despre cum reușește acest sentiment să depășească limitele timpului și al spațiului.  Citind povestea veți afla confirmarea faptului că nu suntem singuri în această lume, nici măcar atunci când credem că suntem complet părăsiți. Povestea e despre Ioana și despre cum reușește ea să rămână alături de cei dragi, chiar și după ce nu mai e în această lume. Vedeți voi, uneori, în existența aceasta aproape plată, se mai întâmplă și lucruri pe care noi le numim „ieșite din comun”. Ei bine, o astfel de poveste veți citi în cartea mea. Iată un citat din această poveste: „Și eu ador diminețile, mai ales cele de la sfârșitul primăverii, când abia aștepți să deschizi fereastra pentru ca aroma salcâmilor înfloriți să-ți invadeze casa, să se împletească cu aroma cafelei la ibric și cu mirosul de cerneală proaspătă a unui ziar local pe care oamenii îl cumpără din obișnuință. Ador glasurile copiilor încă adormiți care mănâncă covrigi în drum spre școală, trași de mână de către mame, ador îndrăgostiții care abia așteaptă să se întâlnească dimineața după eternitatea aceea de noapte care i-a despărțit și ador sărutul lor în fața doamnelor trecute de a doua tinerețe. Îmi plac toate acestea … pentru că oriunde m-aș uita, văd viața… așa cum, poate foarte mulți nu o văd. În firul de iarbă care se lasă mângâiat de vârful degetelor mele, simt viața și simt că sunt aici ca să trăiesc. Îmi place să râd și știu că undeva acolo sus, cineva e mulțumit că mă vede așa, dar nu de asta râd, ci pentru că îmi place viața și cineva mi-a spus, odată, acum câțiva ani, că sensul vieții este acela de trăi… de a trăi clipa cu adevărat”.

   A doua povestire, mai lungă ca întindere decât prima, este o poveste pe cât de reală, pe atât de fascinantă. Este povestea unei iubiri neîmplinite, a unei iubiri ca un zbucium lăuntric al vieții, o iubire condamnabilă de către normele societății de atunci.  Este o mărturisire neașteptată a unei iubiri ascunse și neștiute decât de cei doi protagoniști. Iată un fragment din această poveste: „Simțeam primele picături de despărțire… erau atât de amare. Și cum puteam să nu simt asta după ce băusem atâta timp din pahare de soare, după ce aveam impresia că gustasem dulceață de stele.

Cezara închide ușor ochii, de parcă ar fi vrut să se ancoreze din nou în timpul acela special. Pe măsură ce îmi povestește, o simt tot mai departe, de parcă s-ar fi îmbarcat la începutul mărturisirii, pe un vapor care transcende deceniile.

-N-am putut să spun nimănui că îl iubeam pe Francesco. Acum pot, dar e prea târziu și chiar dacă aș reuși să dau timpul înapoi, iar circumstanțele ar fi aceleași, nu i-aș strica echilibrul familial. Cât timp am trăit acest miracol, i-am vorbit numai sufletului meu. Francesco s-a așteptat întotdeauna să-l uit, sunt sigură că într-un final așa a și crezut, dar nu l-am uitat niciodată și n-am găsit farmecul lui în nicio altă ființă. Știu că m-a iubit și el… am primit certitudinea aceasta târziu, când nu mai era nimic de făcut”.

Așadar, dacă îți plac poveștile reale, te invit să citești „Povestea Secretă a Cezarei”.  O găsești aici: https://www.facebook.com/rodica.puscasu .

Autor: Rodica Puşcaşurodica-puscasu

Leave a Reply

