Scrisoare către…

              Scrisoare către…

             Domnule doctor

    Am ales să vă scriu această scrisoare să vă mulțumesc pentru că m-ați salvat, da, mi-ați dat o a doua șansă la o viață normală, sau aproape normală. Pe pământ sunteți îngerul meu. Nu m-am supărat pe buzunarul halatului care a primit deschis plicul meu alb.

   Nu m-am supărat și știi de ce? Pentru că am văzut că abia ai timp să bei o cafea, deși nu știu cum poți să bei cafeaua sau să mănânci, la câte ești nevoit să vezi în saloane și în sala de operație. Nu m-am supărat doctore pe tine, pentru că nu ești plătit să fii mercenar, și totuși tai și spinteci.

   Am văzut și eu acel bătrân a cărui picior încerci să-l salvezi de la amputare, al pacienților numeroși care așteptau pe hol să se elibereze un pat, al pacienților văzuţi,  și cât ai încercat să salvezi viața acelei tinere care a refuzat amputarea piciorului, poate astăzi ar fi trăit, ce a crezut că faceți? Shaorma din el?

  Doctore să știi că nu m-am supărat pe tine, m-au durut însă suferințele mobilizaților la pat a cărui sondă o golește fiica altui pacient sau chiar alt pacient din același salon, pentru că cele două infirmiere la 100 de pacienți nu fac față să schimbe paturi, să golească sondele pline, să spele pe jos, să ducă pacienții la analize la alt etaj, să împartă mâncare, să vă cumpere cornuri. M-au durut injecțiile date de o asistentă trezită din somnul turei de noapte, mult prea plictisită de atât de mulți neghiobi care au îndrăznit să se îmbolnăvească pe tura ei, și care nici nu s-a obosit să se uite la aparatul bătrânului din celălalt pat, aparat care a piuit toată noaptea și nu ne-a lăsat să dormim, prea obosiți după anesteziile suferite.

    Da, m-a durut radioul dat la maxim într-un salon și nimeni nu s-a gândit că e mijlocul nopții și suntem într-un spital, nu în concediu. M-a durut să văd atât de multă lume suferind și să mă simt neputincios, m-a durut sa-mi văd copiii făcând kilometrii să mă îngrijească,unii ziua, alții noaptea. M-a durut când alt doctor nu a putut să-mi salveze fratele care, poate nu a fost așa norocos ca mine.

    Să știi că încă mă doare sistemul acesta prost.

    Doctore nu sunt supărat pe tine, îți mulțumesc și vei rămâne în gândul meu.

Autor: Budea Veronica

 

 

 

One thought on “Scrisoare către…

  1. Este adevarat ca sistemul este vinovat pentru modul in care se desfasoara lucrurile. Din pacate, insa, sunt foarte multi doctori care nici macar nu se uita la pacient, pana nu isi primesc plicul.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

