Lectură şi muzică

Lectură şi muzică

Autor: Arcidalia Ghenof

    Cele mai mari pasiuni ale vieţii mele sunt proză,poezia şi muzica,de aceea am să va vorbesc puţin despre cărţi şi compozitori.

N-am să va povestesc despre  “Elsa” romanul Florinei Sanda Cojocaru, pentru că am făcut-o deja,dar am să va reamintesc câteva citate care m-au impresionat şi care redau exact sentimentele eroinei:

“Oamenii te judecă înainte de a fi judecaţi,dau sfaturi pe care ei nu le-ar putea urmă.Oamenii cred că pot măsură sentimentele care nu sunt ale lor şi simt nevoia să te catalogheze doar după aparenţe.Oamenii pot fi profunzi.Oamenii te pot iubi şi dezamăgi laolaltă,doar oamenii pot face toate aceste lucruri.Nu îţi rămâne decât să-i accepţi după ce ai învăţat să te accepţi pe ţine,tu,unul dintre ei,un om”

“Aveam pretenţia că te iubesc într-atât încât să fi ajuns să te cunosc,dar nu am ştiut să văd dincolo de aparenţe.Ai ştiut să mă pui pe un drum greşit,să mă faci să încep să te urăsc,deşi,până şi cea mai mică parte din făptură mea te iubea cu disperare”.

“Un foc viu,dragostea mea că un foc viu. Cu cât voi încerca să te uit,cu atât mi te voi aduce mai aproape.Pentru că nu te-am trăit,nu ţi-am fost,pentru că nu m-ai lăsat,pentru puţinul şi preaplinul din noi”

elsa

Şi vom rămâne tot cu Florina pentru că ea scrie şi poezie şi o face cu tot sufletul exact cum spune în versurile ei: ,,Sufletul”.

“Am cuprins între palmele transpirânde

Sufletul de teamă să nu-l scap

De teamă să nu-l pierd

Vibrând de poezie

Vibrând de speranţă

În trupul de lut

Între ceruri de lavă

În vara arzândă

Am cuprins între palmele tremurânde

Sufletul şi l-am rugat

Să rămână

Încă un timp

Suficient cât să mă fi săturat de albastru,

De verde şi de…mine.”

   Deşi Florina mi-a mărturisit că ea scrie ascultând un compozitor spaniol mai actual,eu prefer de multe ori să citesc ascultând muzică clasică. Şi cel mai bine mi se pare că se potriveşte muzica lui Ludwig van Bethoven,compozitorul care în simfoniile sale a parcurs toată gama trăirilor umane.

Compozitorul care, în ciuda handicapului sau (surzenia), a creat “Odă Bucuriei”.

E cu atât mai potrivit cu cât şi scrierile Florinei Sanda Cojocaru indiferent că sunt în proză sau versuri, indiferent de cât de triste sau tumultuoase sunt sentimentele personajelor, până la urmă celebrează speranţa, fericirea, viaţa, exact ca o “Odă a Bucuriei.”

Autor: Arcidalia Ghenof

One thought on “Lectură şi muzică

Leave a Reply

